Norske barer i Hua Hin

Image
Image Image Image Image Forum for discussion in Dansk, Svensk, Norsk og Finsk.
Post Reply
Eiahhh
Member
Member

Norske barer i Hua Hin

Post by Eiahhh » Sat Jun 02, 2018 6:16 pm

Noen som vet hvor mange norske barer det er i Hua Hin?
Jeg vet om Airborne, Aladdin og Little Norway. Er det flere?

Norseman
Moderator
Moderator

Re: Norske barer i Hua Hin

Post by Norseman » Sat Jun 02, 2018 9:22 pm

Ja, det er flere. Både i soi 94 og soi 80 finner du norske barer men det er jo et høyest uinteressant spørsmål fordi det eneste som er av betydning er jo atmosfæren og stemningen i den enkelte bar. Som du opplever det.
Britisk - belgisk eller svensk, det at du trives er det som betyr noe.
Ønsker du å se sport på tv så er det jo bare å gå til en eller annen sportsbar, og det er ikke bare norske barer som viser ski og skøyter!
Det som virkelig betyr noe er rett og slett hvor godt du føler deg velkommen og hvor godt du blir mottatt.

jorn
Professional
Professional

Post by jorn » Sat Jun 02, 2018 10:26 pm

Godt sagt.
Det er ikke nasjonaliteten som avgjør om du trives i en bar!
Enig med Norseman...
Jørn
:D - Livet er for kort til å leve noen andres drøm...

Kingburn
Novice
Novice

Post by Kingburn » Sun Jun 03, 2018 1:08 am

Er enig med Norseman i det meste..men...
-enkelte har behov for kontakt med egne landsmenn, ikke noe galt med det.
-driver en hyggelig person fra Norge en pub eller noe annet sted hvor nordmenn samles, tror jeg mange av oss vil vite hvor det er. Det er både sosialt og vil bidra til at stedet får litt mer omsetting.
Hvor ofte er ikke et av mine favorittsteder i Hua Hin blitt borte.
-steder som ikke er drevet av nordmenn, men hvor vi samles, er sikkert av interesse for endel.

Eiahhh
Member
Member

Post by Eiahhh » Sun Jun 03, 2018 3:57 am

Norseman wrote:
Sat Jun 02, 2018 9:22 pm
Ja, det er flere. Både i soi 94 og soi 80 finner du norske barer men det er jo et høyest uinteressant spørsmål fordi det eneste som er av betydning er jo atmosfæren og stemningen i den enkelte bar. Som du opplever det.
Britisk - belgisk eller svensk, det at du trives er det som betyr noe.
Ønsker du å se sport på tv så er det jo bare å gå til en eller annen sportsbar, og det er ikke bare norske barer som viser ski og skøyter!
Det som virkelig betyr noe er rett og slett hvor godt du føler deg velkommen og hvor godt du blir mottatt.
Hæ? Visst er det et interessant spørsmål. Jeg er jo tross alt fra Norge. :D
Nå er det ikke slik at jeg kun vanker på "norske" barer, men å vite hvilke som er norsk og hvor dem ligger synes jeg er grei og gjerne nyttig informasjon å besitte.

Greit å vite liksom :cheers:

poptherock
Amateur
Amateur

Post by poptherock » Sun Jun 03, 2018 4:20 pm

...i tillegg til de allerede nevnte nede i Binthabat, Poonsuk Rd og soi Selakam området har du jo Landlau Bar og Arilds sportsbar i soi 80.
(God)Norsk mat serveres i Yellow House ( sidesoi til soi 94) og i NorwayHouse som allerede er nevnt......
..norske barer og spisesteder dukker opp...og forsvinner!
Hva jeg ikke forstår er at ALLTID er det noen som svarer på noe helt annet på slike forum...mannen spurte jo kun etter norske barer og da dukker det opp diskusjoner om alt mulig annet piss...atmosfæren???.... trivsel...?? ??!!! :guns:
Det må da være en privatsak om en vil gå til et norsk sted eller om baren er drevet av noen fra andre nasjoner???

Norseman
Moderator
Moderator

Post by Norseman » Sun Jun 03, 2018 11:58 pm

Flott Å.
Dette forumet er ikke akkurat Facebook men det ser ut til at du gjør ditt beste for å få det til på samme lavmåls nivå.
Jeg tror at vi begge har bodd her lenge nok til å forstå at vi bør omfavne og beholde en hyggelig tone på dette forumet.
Hva i all verden er det du snakker om?
Alt mulig annet piss?
Enten får du diskutere på en hyggelig måte eller så får du jamen ta deg sammen og benytte en ordbok neste gang du ytrer deg!
Vennlig hilsen meg.

huahin4ever
Guru
Guru

Post by huahin4ever » Mon Jun 04, 2018 8:53 am

poptherock wrote:
Sun Jun 03, 2018 4:20 pm
...i tillegg til de allerede nevnte nede i Binthabat, Poonsuk Rd og soi Selakam området har du jo Landlau Bar og Arilds sportsbar i soi 80.
Lanla Bar and Arilds Sport Bar are both in Soi 94 and not in Soi 80!
YNWA

poptherock
Amateur
Amateur

Post by poptherock » Mon Jun 04, 2018 6:57 pm

...beklager feilen...De to nevnte barene ligger i soi 94 som huahin4ever allerede har bemerket...
Når det gjelder innlegget som startet denne diskusjonen så ble det kort og godt spurt om noen visste hvor mange norske barer det var i Hua Hin, punktum!
Hvorfor er det da ikke mulig å svare kort og greit på dette hvis man vet??

Må man starte en diskusjon om hvor viktig atmosfaeren etc og hvor lite viktig det om eieren etc var svensk, dansk eller fra en annen nationalitet....???
Samme med en masse innlegg på FB ..en har et spørsmål og får en hel mass unødige kommentarer fra folk, kverulanter, nettroll... som tror de vet....

Norseman
Moderator
Moderator

Post by Norseman » Mon Jun 04, 2018 9:19 pm

Det blir jo akkurat det samme som om man spør om hvor mange nordmenn bor i Hua Hin?
Ingen vet og barer skifter eier nesten hver bidige måned.
Dersom det ikke er greit å føle seg velkommen bare baren er norsk, så gir jo svaret seg selv.
Vi som bor i Hua Hin vet jo utmerket godt hvor vi skal gå ut, men turistene må jo finne dette ut på den harde måten.
Det er ikke bare ærlige, koselige og hyggelige nordmenn som bor her!!
Gå der du føler deg velkommen og verdsatt er nå min mening!

Post Reply