Nordmenn i Hua Hin

Image
Image Image Image Image Forum for discussion in Dansk, Svensk, Norsk og Finsk.
Norseman
Moderator
Moderator

Re: Nordmenn i Hua Hin

Post by Norseman » Sat Jul 23, 2016 9:19 pm

Hei igjen.

Skal sende deg en PM om en stund.
Timeplanen til både Jørn og meg er veldig tilbakelente.
Vi har selvfølgelig noen gjøremål i løpet av dagen, men vi har selvfølgelig ikke i mengder vi ikke klarer å håndtere. Nei dette skal vi klare.
Skal sende deg en pm.

Buakow
Amateur
Amateur

Post by Buakow » Sun Jul 24, 2016 4:03 am

Planen er nå at kona til han nordmannen, skal hente meg på flyplassen på søndag den 7.
Så skal jeg få øvelsekjøre på veien ned til huset med Hondaèn, og også de dagene jeg er der nede.
Vi har enda ikke diskutert hvor jeg skal overnatte, men håper hun lar meg bo i huset, det vil tiden vise.(Han er i Norge på jobb, og har mistet rotasjons ordning)
Om vi blir enige om salg, så skal hun selv ta seg av det, ren formalitet med å gå til advokat å få det overdratt. (Flink godt skolert dame)
Handelen skal i tilfelle foregå ifra norsk bank til norsk bank, etter at papirene er i orden.
Av det jeg har funnet ut så er Transfer gebyr normalt basere på 6,3% av anslaget prisen på eiendommer i Thai. denne kostnaden vil deles mellom kjøper og selger 50% hver, noe som vel skulle bli 3,15%.

Norseman
Moderator
Moderator

Post by Norseman » Sun Jul 24, 2016 7:16 am

Jeg håper bare at du har tatt med i beregningen at du ikke kan eie eiendom her i landet, men dersom du har en thai-kone så er saken grei.

Buakow
Amateur
Amateur

Post by Buakow » Sun Jul 24, 2016 3:40 pm

Norseman wrote:Jeg håper bare at du har tatt med i beregningen at du ikke kan eie eiendom her i landet, men dersom du har en thai-kone så er saken grei.
Har sendt deg PM om eierforholdet.

Buakow
Amateur
Amateur

Post by Buakow » Sun Jul 31, 2016 9:19 pm

jorn wrote:Det skal jeg nok kunne klare å få presset inn i timeplanen, ja.
Begynner å nærme seg avreise nå, spent på å se huset og bilen i virkeligheten 8)
Så da kommer du og Norseman sammen på tirsdagen ?

Norseman
Moderator
Moderator

Post by Norseman » Sun Jul 31, 2016 10:00 pm

Hei Buakow.

Jeg og kona tok en tur opp til huset ditt idag.
Veldig nært en muslimsk moske og langt ute på landet.
Det er langt fra alt mulig, men en ferierende nordbo har sikkert andre preferanser enn meg.
Jeg kunne aldri bosatt meg i dette "strøket" men akkurat dette skal du ta med en stor klype salt.

Jeg så både huset, bilen ( en Honda Accoed) og 2 Hondaer, inkludert en Phanthom, og dette er eksakt som du har blitt fortalt.
At det ligger langt ute i hutaheiti er så klart en faktor som jeg ikke synes noe særlig om, men dette kan jo nettopp være feriestedet midt i blinken for deg!!
Forbered deg imidlertid på en lang vei til nærmeste butikk, for ikke å snakke om sivilisasjon!!

Norseman
Moderator
Moderator

Post by Norseman » Mon Nov 07, 2016 11:10 pm

Hei igjen.

Nå har det gått noen måneder siden sist og jeg er spent på å høre om tingene har falt på plass og om du er fornøyd med kjøpet så langt.
Har du i det hele tatt tilbrakt noen feriedager der?

Buakow
Amateur
Amateur

Post by Buakow » Thu Mar 16, 2017 5:20 am

Norseman wrote:
Mon Nov 07, 2016 11:10 pm
Hei igjen.

Nå har det gått noen måneder siden sist og jeg er spent på å høre om tingene har falt på plass og om du er fornøyd med kjøpet så langt.
Har du i det hele tatt tilbrakt noen feriedager der?
Hei igjen Norseman.
Joda vi var på ferie der ifra 13 des. - 25 feb., veldig fornøyd med prisen på boligen og bilen, om det skulle være noen minuser så synes jeg villastrøket (14 eneboliger) var litt rolig, bare 5 av de 14 boligene var der folk i når vi var nede, avstanden opp til kanalroad var ca.2,5 km.
Mange bra og rimelige restauranter både nordover og sørover når en først kommer seg opp på kanalroad.
Hadde mye besøk ifra hennes familie (svogrer og svigerinner), på det meste var vi 6 voksne og 3 barn.
Var 1 uke i Phitaniloke (ved juletider) ellers var vi i Hua Hin/Cha Am området hele ferien, fartet litt rundt på forskjellige parker og severdigheter. Gikk endel mere penger enn budsjettet var satt opp til....men pytt pytt:)

Mvh

Buakow

Post Reply