Nordmenn i Hua Hin

Image
Image Image Image Image Forum for discussion in Dansk, Svensk, Norsk og Finsk.
huahin4ever
Professional
Professional

Post by huahin4ever » Sat Apr 25, 2015 9:52 pm

Som jeg skulle sagt det selv. Livet er bedagelig når en er her, og det sier seg selv at vi kan ikke kaste bort et så godt liv på for mye Internett forum [GRINNING FACE WITH SMILING EYES][GRINNING FACE WITH SMILING EYES][GRINNING FACE WITH SMILING EYES]

jorn
Professional
Professional

Re: Nordmenn i Hua Hin

Post by jorn » Sun Apr 26, 2015 6:52 pm

Vel, du tok deg nå tid til å svare.
Selv om det bare tok et par minutter,
og du helt sikkert befinner deg i Hua Hin.
Man har tid til det man vil.

Sånn er det med den saken... :D
Jørn
:guns: if you can't beat them - join them! :D
If you can't join them - go home! :bow:

Frank La Rue
Guru
Guru

Post by Frank La Rue » Sun Apr 26, 2015 7:04 pm

Jeg var på Web siden til NiHH og meldte meg in - jeg tror det går greit å være med der samt aktiv her - jeg trives godt med noen timers lesing og posting på Hua HIn Forum når været er dårlig eller vinteren herjer som værst her i Nord
One Day I'm gona die. I can live with that.

Adammada
Rookie
Rookie

Post by Adammada » Sun Apr 26, 2015 11:15 pm

Heisan dere nordmenn i Hua Hin :-) Hvordan har boligprisene utviklet seg i området nå som Thai Bath har styrket seg betraktelig siste halve året? Noen tips om gode kjøp?
Adam

jorn
Professional
Professional

Post by jorn » Wed May 06, 2015 9:03 pm

Her var det mange interesserte.
Jørn

Norseman
Moderator
Moderator

Post by Norseman » Thu May 07, 2015 6:17 am

Det er vel kanskje fordi det ikke er noen som vet svarene.
Blir liksom litt unaturlig å besvare et spørsmål med: Aner ikke.

jorn
Professional
Professional

Post by jorn » Thu May 07, 2015 11:36 pm

Ja, der har du den igjen.
Er det ikke det ene, så er det det andre.
Jørn

Buakow
Amateur
Amateur

Post by Buakow » Sun Jul 17, 2016 9:02 pm

Hei, jeg er ny her på forumet.
Ser det er en stund siden noen postet noe her på det Nordiske delen av forumet

jorn
Professional
Professional

Post by jorn » Sun Jul 17, 2016 9:48 pm

Hei.
Ja, vi er blitt litt tilbakelente alle vi som var rimelig aktive for en del år siden.
Ting har falt på plass, på en måte, og vi orker ikke bryet med å hive oss på forumet lenger.
Litt synd, for det var mye action tidligere. Skikkelig friske meningsutvekslinger til tider.
Men sånn er det, ting går seg til, og vi blir litt med sedate. Litt for tilfredse med tilværelsen, kanskje.
Ikke så veldig mye å klage på, eller kanskje vi ikke gidder lenger heller.
Jørn

Norseman
Moderator
Moderator

Post by Norseman » Sun Jul 17, 2016 10:07 pm

Heisann.

Ja, jeg tror dessverre at Jørn har "nailed it" som de sier på et annet språk,
Det har tidligere vært mange diskusjoner og åpenlyse krangler, men det betyr ikke at saker ikke kan nevnes (helst skrives om) her på forumet.
Vi tar imot alle henvendelser på en skikkelig måte.
Det som er så fint med et forum som dette er at absolutt alt mellom himmel og jord kan diskuteres og det er selvfølgelig midt i blinken for enhver som er nylig ankommet Hua Hin og som ønsker å få et upartisk og nøytralt svar på spørsmål om så mangt.
Jeg har selv bodd i Hua Hin siden tidlig i 2004 og vet utmerket vell hvordan jeg måtte finne fram til de forskjelligste kontorer, forretninger, bedrifter, håndtverkere etc. etc.
Både Jørn og jeg vet mye mere nå enn det vi begge visste da vi ankom enn byen.
Fyr løs, det er mulig vi kan svare.

Buakow
Amateur
Amateur

Post by Buakow » Mon Jul 18, 2016 7:03 pm

Norseman wrote:Heisann.

Ja, jeg tror dessverre at Jørn har "nailed it" s[youtube][/youtube]om de sier på et annet språk,
Det har tidligere vært mange diskusjoner og åpenlyse krangler, men det betyr ikke at saker ikke kan nevnes (helst skrives om) her på forumet.
Vi tar imot alle henvendelser på en skikkelig måte.
Det som er så fint med et forum som dette er at absolutt alt mellom himmel og jord kan diskuteres og det er selvfølgelig midt i blinken for enhver som er nylig ankommet Hua Hin og som ønsker å få et upartisk og nøytralt svar på spørsmål om så mangt.
Jeg har selv bodd i Hua Hin siden tidlig i 2004 og vet utmerket vell hvordan jeg måtte finne fram til de forskjelligste kontorer, forretninger, bedrifter, håndtverkere etc. etc.
Både Jørn og jeg vet mye mere nå enn det vi begge visste da vi ankom enn byen.
Fyr løs, det er mulig vi kan svare.
jorn wrote:Hei.
Ja, vi er blitt litt tilbakelente alle vi som var rimelig aktive for en del år siden.
Ting har falt på plass, på en måte, og vi orker ikke bryet med å hive oss på forumet lenger.
Litt synd, for det var mye action tidligere. Skikkelig friske meningsutvekslinger til tider.
Men sånn er det, ting går seg til, og vi blir litt med sedate. Litt for tilfredse med tilværelsen, kanskje.
Ikke så veldig mye å klage på, eller kanskje vi ikke gidder lenger heller.
Ja, dette er jo ett typisk symptom ifra andre Asiaforum også, en har jo ikke lov å linke til andre forum her så jeg lar det være, men jeg har figurert på 2 andre forum, og en ser den samme tendensen der, kanskje folk er mere opptatt av andre sosiale medier, uten å nevne ett spesielt.
Grunnet til at jeg valgte akkurat dette forumet som substitutt, var av den enkle grunn at "hvem skal besvare spørsmål angående Hua Hin bedre ENN folk som faktisk bor der"??
Hva vet en Nordmann som har bodd 25 år i Isan om forholdene i Hua Hin?, han vil med stor sannsynlighet av erfaring si at dere ikke har kjennskap til Thailand i det hele tatt, for dere bor ikke oppi Thaier hele tiden. I mange tilfeller kan man få det inntrykket at det er de som sitter med nøkkelen til vettet :)

Forøvrig vil jeg sikkert finne de samme evindelige diskusjonene her som hele tiden dukker opp på andre forumet......visum - bardamer - giftemål - sinsod - nyheter ifra smilets land - etc.etc.etc.

Mvh
Kjetil

jorn
Professional
Professional

Post by jorn » Mon Jul 18, 2016 8:07 pm

Hva vet en Nordmann som har bodd 25 år i Isan om forholdene i Hua Hin?, han vil med stor sannsynlighet av erfaring si at dere ikke har kjennskap til Thailand i det hele tatt, for dere bor ikke oppi Thaier hele tiden. I mange tilfeller kan man få det inntrykket at det er de som sitter med nøkkelen til vettet :)
Ja, fri og bevares.

Hvis det å kjenne Thailand betyr å leve tett med thaier,
så står jeg heller over. I løpet av mine snart 10 år i Hua Hin, så er sporadisk kontakt mer enn nok.
Holder i lange baner, for meg i hvert fall...
Kanskje er det litt på kanten å skrive slikt, men sånn er det for oss, min thaikone gjennom 36 år og meg selv!

Sånn er det med den saken.
Jørn

Norseman
Moderator
Moderator

Post by Norseman » Mon Jul 18, 2016 10:33 pm

Helt enig med deg Jørn og det er alldeles ikke på kanten å skrive om dette.
Manglende form for utdanning er hovedelementet her.

Buakow
Amateur
Amateur

Post by Buakow » Tue Jul 19, 2016 1:09 am

jorn wrote:
Ja, fri og bevares.

Hvis det å kjenne Thailand betyr å leve tett med thaier,
så står jeg heller over. I løpet av mine snart 10 år i Hua Hin, så er sporadisk kontakt mer enn nok.
Holder i lange baner, for meg i hvert fall...
Kanskje er det litt på kanten å skrive slikt, men sånn er det for oss, min thaikone gjennom 36 år og meg selv!

Sånn er det med den saken.
Ja, vi har forskjellige preferanser på "det gode liv", og da heller jeg nok mere i retning tilværelsen dere har:)
36 år, ja da har du sikkert vært borti forskjellige karakterer opp igjennom tidene skulle jeg tro:)

jorn
Professional
Professional

Post by jorn » Wed Jul 20, 2016 6:58 am

Ja, det kan du skrive opp!

Jeg skal ikke generalisere for mye, men noen av dem vi har truffet på underveis, har ikke vært på samme planet som oss.
Som Norseman skriver er mangel på utdanning et av problemene. Oppdragelse er et annet. Det henger vel litt sammen.

Et lite eksempel:
Min kone hyret en «maler» til å male noen utendørs lister på huset vårt, og i løpet av dagen fikk han litt forpleining. Noe mat og drikke. Dagen derpå stilte han med hele familien, kone, 3 barn og svigermor, som alle ønsket samme forpleining som han hadde fått dagen før! Selve jobben ville vært gjort på 5-6 timer, men han så for seg at dette kunne han trekke ut i kanskje en uke!

Må legge til at jeg var i Norge akkurat da og fikk dette referert pr. telefon.
Jeg gav da råd til min kone om at når han kom den 3. dagen, så var hun ikke hjemme lenger. Butikken stengt!
Men det ble ringt på døren, ropt og skreket, men til slutt gav de opp.
Min kone ble skremt av alt styret og turde nesten ikke gå ut før jeg var tilbake et par dager etterpå.
Må legge til at resten av malerjobben gjorde jeg ferdig på én time da jeg var tilbake.

Nei, gi slike folk lillefingeren og de kommer tilbake og ønsker hele armen og mer til!

Beste medisinen er faktisk å unngå å hyre inn folk man ikke kjenner så godt. Hold dem på avstand, for mange an dem har ingen hemninger!
Jørn

Post Reply